Kamis, 28 April 2016

RESUME 3: Surat Pembaca

Tarikh: 27/4/2016
Hari    : Rabu
MK     : Tehnik Penulisan Naskah PR
Topik : Surat Pembaca

Menjadi kepentingan sebuah organisasi untuk senantiasa memerhatikan sekiranya terdapat surat pembaca yang ditujukan kepada mereka. Surat pembaca boleh saja berisi pujian, hinaan, saranan dan kritikan. Zaman yang semakin maju menjadikan tekonologi juga berkembang maju, surat pembaca boleh saja dibuat melalui media sosial, media elektronik dan sebagainya. PR mesti mampu mengawal dan bijak merespon, oleh itu PR mestilah mengetahui segala hal tentang perusahaan yang diwakilinya.
Tindakan yang harus dibuat oleh PR apabila mendapat surat pembaca:
1) PR mesti membacanya
2) Membuat identify surat: *Tempat kejadian(cawangan dll)
                                            *Tarikh kejadian
                                            *Masa kejadian
                                            *Nama penulis surat
                                            *Membuat kritikan melalui media apa
                                            *Kritikan berkaitan apa
3) Cross and check, PR mesti memanggil orang yang bertugas pada masa dan hari kejadian

4) Formulate Solution

Tidak ada komentar:

Posting Komentar