Tarikh: 27/4/2016
Hari : Rabu
MK : Tehnik Penulisan Naskah PR
Topik : Surat Pembaca
Menjadi kepentingan sebuah organisasi untuk senantiasa memerhatikan
sekiranya terdapat surat pembaca yang ditujukan kepada mereka. Surat pembaca
boleh saja berisi pujian, hinaan, saranan dan kritikan. Zaman yang semakin maju
menjadikan tekonologi juga berkembang maju, surat pembaca boleh saja dibuat
melalui media sosial, media elektronik dan sebagainya. PR mesti mampu mengawal
dan bijak merespon, oleh itu PR mestilah mengetahui segala hal tentang
perusahaan yang diwakilinya.
Tindakan yang harus dibuat oleh PR apabila mendapat surat pembaca:
1) PR mesti membacanya
2) Membuat identify surat: *Tempat kejadian(cawangan dll)
*Tarikh kejadian
*Masa kejadian
*Nama penulis surat
*Membuat kritikan melalui media apa
*Kritikan berkaitan apa
3) Cross and check, PR mesti memanggil orang yang bertugas
pada masa dan hari kejadian
4) Formulate Solution
Tidak ada komentar:
Posting Komentar