Kamis, 28 April 2016

CONTOH RESPON SURAT PEMBACA

Dengan Hormat,

Terima Kasih diucapkan kepada konsumen yang telah memilih rumah makan kami untuk menikmati Burger Bakar yang enak. Pihak kami telah membaca surat pembaca yang ditulis oleh Mr David pada tanggal 2 Januari 2016. Setelah membuat analisis dan siasatan pihak kami mendapati ada tiga perkara yang menjadi ketidapuasan hati saudara.

Yang pertama, masalah parkir dikawasan rumah makan pada hari Sabtu, 31 Disember 2015. Pihak kami mendapati adanya sebuah mobil yang rosak telah memakir dihadapan premis kami. Hal ini telah kami maklumkan kepada pihak yang bertanggungjawab, seterusnya keadaan jalan menjadi sesak adalah kerana hari itu merupakan malam tahun baru, yang telah menjadi kebiasaan orang ramai akan keluar dan menuju ke ibu kota dan sekitarnya, berhampiran rumah makan kami adanya acara sambutan tahun baru yang membuatkan parkir dikawasan rumah makan digunakan oleh pengunjung acara. Pihak kami sangat berbesar hati untuk memberikan penjelasan agar saudara nyaman dan akan memilih premis kami dimasa depan.

Yang kedua, masalah lama menunggu pesanan. Pihak kami telah memerhatikan kritikan ini, pada hari tersebut, konsumen dirumah makan kami sangat ramai dan telah mengambil nombor giliran masing-masing. Pihak kami mendapati saudara merupakan konsumen yang memegang nombor yang agak terkebelakang, dengan menunggu selama 25 menit adalah masa yang sangat singkat untuk pesanan yang diminta saudara dihidangkan dengan sempurna, dan kami telah menghantar pesanan saudara sebelum dari masa tersebut . Pihak kami telah memaksimalkan tenaga agar setiap konsumen tidak akan menunggu dengan begitu lama.

Yang ketiga, masalah pelayan kurang bersahabat. Kami mendapati tiada kritikan yang sama seperti saudara pada hari tersebut, pihak kami senantiasa menjanjikan pelayanan terbaik kepada konsumen. Pihak kami tidak mendapati mana-mana karyawan kami yang tidak memberikan pelayanan terbaik, namun pihak kami dengan rasa rendah hati memohon maaf sekiranya saudara berasa kurang nyaman dengan pelayanan kami. Kami akan mengambil perhatian dengan kritikan saudara dan akan senantiasa menambahbaikan pelayanan.

Akhir kata, Burger Bakar Abang Burn sangat berterima kasih kepada semua konsumen yang senantiasa memberikan sokongan. Pihak kami senantiasa menantikan feedback dan saranan yang membina dari konsumen untuk menjayakan bisnis ini.

Hormat kami,

Bagian Humas Burger Bakar Abang Burn.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar